Resiliència i Emprenedoria: Lliçons del LQDVI

Com les adversitats es transformen en oportunitats

En aquesta 12a edició del Congrés “Lo que de verdad importa” celebrat al Palau de Congressos de Palma, el nostre alumnat i professorat han tingut l’oportunitat de compartir una jornada plena d’inspiració i motivació. Edurne Pasabán, una coneguda alpinista, ha compartit la seva emocionant experiència sobre com va aconseguir coronar els 14 cims de més de vuit mil metres d’altura, una meta que poques persones han assolit al món. La seva història no només parla de resiliència física, sinó també de la força mental requerida per superar els múltiples desafiaments que es presenten en les altures extremes.

D’altra banda, Antonio Espinosa, un emprenedor amb una clara vocació social, ha explicat com ha transformat la seva visió i passió en projectes que busquen un impacte social positiu. El seu relat ha posat en relleu la importància de l’emprenedoria social com a motor de canvi i innovació, destacant com les iniciatives amb propòsits socials poden ser tant o més reeixides que les empresarials tradicionals.

Finalment, Toñejo Rodríguez ha captivat l’audiència amb la seva història personal de superació. Diagnosticat amb una discapacitat significativa, Toñejo ha desafiat totes les expectatives posant èmfasi en les seves habilitats en lloc de les seves limitacions. El seu missatge ha estat una potent recorda que les barreres més grans són sovint les que nosaltres mateixos ens imposem, i que la perseverança i la positivitat poden obrir camins insospitats.

La participació en aquest congrés ha estat una excel·lent oportunitat perquè el nostre alumnat i professorat no només escoltin aquestes històries de vida tan enriquidores, sinó també perquè reflexionin sobre com poden aplicar els ensenyaments obtinguts en les seves pròpies vides i carreres professionals. Ens sentim afortunats d’haver pogut ser part d’un esdeveniment tan inspirador i esperem continuar participant en futures edicions.