Raúl Perales Explica: Com la Tecnologia Transforma els Hivernacles

Recentment, hem tingut l’oportunitat de comptar amb la presència de Raúl Perales, enginyer agrònom de l’empresa BIOERA, en una xerrada molt enriquidora al nostre Centre. El tema central de la sessió va ser el funcionament automatitzat dels hivernacles, una àrea on Raúl és un destacat expert, especialment en l’agricultura a gran escala.

Els hivernacles que gestionen a gran escala estan dotats de tecnologia de punta, completament automatitzats però sempre sota la supervisió d’un tècnic especialitzat. Aquest equilibri entre tecnologia i supervisió experta és clau per a l’eficiència i la productivitat.

Al nostre Centre Integrat de Formació Professional, en el departament d’electricitat i dins el curs d’IoT (Internet de les Coses), fem ús extensiu de sensors i actuadors que poden ser integrats en aquestes instal·lacions. A més, ens endinsem en l’aprenentatge sobre el monitoratge de dades, creació de gràfics i controls automatitzats, tot pilar fonamental en la formació que impartim.

La xerrada va despertar un gran interès no només entre els nostres alumnes, sinó també entre el professorat. Vam tenir el plaer de rebre a quatre professors de l’IES Felanitx, dos del departament d’agricultura i dos del departament d’electricitat. A l’IES Felanitx disposen d’hivernacles i una magnifica formació en el mon agrari i, al nostre centre disposam dels sistemes i impartim la formació que permet la seva automatització.

La possibilitat de crear una col·laboració intercentres, aprofitant diferents branques professionals i la supervisió d’experts com Raúl, obre un ventall d’oportunitats per aplicar els conceptes d’IoT a l’agricultura moderna. Aquesta sinergia no només potenciaria els nostres programes formatius, sinó que també prepararia millor els nostres estudiants per afrontar els desafiaments del futur en el sector agrícola.

Amb iniciatives com aquesta, continuem reafirmant el nostre compromís amb la innovació i l’educació de qualitat, preparant professionals capaços de liderar la transformació en les seves respectives àrees d’experiència.